Προώθηση σε Ιστότοπο ή σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;
- Written by Christos Goulas
- Published in Άρθρα
- Read 2463 times
- font size decrease font size increase font size
Όλο και περισσότεροι από εμάς αποκτούν λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης(Facebook, Twitter κλπ). Ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών, ανακαλύπτοντας τη δυναμική που προσφέρουν τα εν λόγω μέσα, αναρωτιέται εάν θα πρέπει να καταφύγει στο στήσιμο ενός ιστοτόπου (Website) ή μπορεί να προωθηθεί επαγγελματικά και απευθείας από τα μέσα τα ίδια. Πλατφόρμες όπως το Facebook εξάλλου κινήθηκαν αρκετά νωρίς προς αυτήν την κατεύθυνση, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργήσουν την "επαγγελματική σελίδα" τους (Fanpage) στο Facebook. Η διαδικασία δημιουργίας μίας σελίδας στο Facebook είναι τετριμμένη διαδικασία και μπορεί να ολοκληρωθεί εντός 30' της ώρας.
Αυτομάτως γεννάται το ερώτημα, για ποιό λόγο να μπει κάποιος στη διαδικασία να επενδύσει σε μία ιστοσελίδα; Τι θα του προσφέρει παραπάνω από μία σελίδα στο Facebook;
Υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές σε αρκετά επίπεδα και καλό θα ήταν να είμαστε ενήμεροι ως προς αυτές.
Καταρχήν, σκεφτείτε τη σελίδα σας είτε στο Facebook είτε στο ευρετήριο της Google π.χ. ως τη βιτρίνα της επιχείρησης σας. Πρώτα θα πρέπει να σας δούνε/βρούνε οι υποψήφιοι πελάτες σας και μετά καλείστε τον οποιονδήποτε επισκεφτεί την επιχείρηση σας (ή τη σελίδα σας), να τον μετατρέψετε σε πελάτη. Η λογική λέει ότι όσους περισσότερους επισκέπτες έχετε, τόσο περισσότερους πελάτες θα έχετε. Άλλο πράγμα να δούνε 10 πελάτες τη βιτρίνα σας και άλλο να τη δούνε 100 πελάτες.. Οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ένα σημαντικότατο κομμάτι της προώθησης, έχει να κάνει με το πώς θα οδηγήσουμε το κοινό στη βιτρίνα της επιχείρησης μας (είτε αυτή λέγεται σελίδα στο Facebook είτε είναι ένας πλήρης ιστότοπος (Website).
Αναλογιστείτε το εξής λοιπόν: Εάν ψάχνετε για ένα φορητό υπολογιστή ή μία τηλεόραση ή εν πάση περιπτώσει ένα εξεζητημένο εξάρτημα που σας βγήκε ελαττωματικό, που θα αρχίσετε την αναζήτηση σας; Το πιθανότερο είναι να δοκιμάσετε στην Google ή σε κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης. Επίσης, όταν ψάχνετε για κάποιο είστε πιο αποφασισμένος να το αγοράσετε. Στατιστικά λοιπόν στα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης σας, βρίσκεται και ο άνθρωπος ο οποίος θα πραγματοποιήσει την πώληση για εσάς. Εξ ου λοιπόν και είναι πολύ σημαντικό να είστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google π.χ. Στατιστικά, οι χρήστες δεν κοιτάζουν πάνω από τα 20-30 πρώτα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης για να βρούνε πληροφορίες σχετικά με αυτό που ψάχνουν.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο. Προβαίνετε σε μία ανάρτηση την οποία και την προωθείτε στο κοινό σας (ή και μη, πληρώνοντας για διαφήμιση σε μεγαλύτερο εύρος κοινού). Ενίοτε έχουν τη λογική της προσφοράς. Αν λοιπόν στη δημοσίευση σας π.χ. στο Facebook έχετε προς πώληση ένα εξάρτημα αυτοκινήτου, ακόμα και να τη δούνε χιλιάδες χρήστες, εάν εκείνη τη στιγμή δεν ενδιαφέρονται για τον οποιοδήποτε λόγο για το εξάρτημα αυτό, η λογική λέει ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί κάποια πώληση εκ μέρους σας.
Αυτό σημαίνει ότι είναι άχρηστη η δημιουργία σελίδας στο Facebook; Κάθε άλλο. Απλά δεν προσφέρεται για τέτοιου είδους πωλήσεις. Προσφέρεται όμως για αντικείμενα γενικού ενδιαφέροντος, πραγματικές προσφορές, πράγματα που το ευρύ κοινό ενδιαφέρεται ενίοτε να αποκτήσει Επίσης, μέσω των κοινοποιήσεων που επιτρέπονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημοσίευση σας μπορεί να έχει τεράστια απήχηση. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι άμεση επαφή μέσω των σχολίων και της αντιμετώπισης των αρνητικών κριτικών με τους χρήστες!
Ένα άλλο ατού του να έχει κάποιος έναν ιστότοπο(Website) και να τον χρησιμοποιεί προς όφελος του, είναι ότι χρησιμοποιώντας τα σχετικά εργαλεία, μπορεί να δει τι ψάχνουν οι χρήστες στην Google σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησης του και να εστιάσει ακριβώς σε αυτό. Σε αυτό που ζητάει το κοινό..
Τελικά, τι είναι καλύτερο για εσάς; Και τα δύο. Απλά είναι διαφορετικά.